Dag 29. Van Barbadelo naar Gonzar 28 km

18 oktober 2015 - Gonzar, Spanje

Redelijk geslapen vannacht, kleine slaapzaal, vrij rustig. Om 7.15 uur opgestaan en ontbijt met koffie en croissant. Prima accommodatie!!

Deze dag mooie weggetjes door Galicie. Door kleine gehuchtjes, waar je toch van je levensdagen niet zou willen wonen. Als je ziet in wat voor aftandse huizen er  gewoond wordt, ongelooflijk. Je wilt toch echt niet weten hoe dat er van binnen uitziet.         In een dorp vol met mest. De mensen die er wonen zijn ook niet echt de allervriendelijkste. Je groet ze, maar je krijgt geen antwoord terug. Mogelijk balen ze van al die pelgrims!!

In Portomarin de brug over het stuwmeer over. Hier even zoeken naar de juiste weg. Het stuk van Portomarin naar Gonzar was nog een erg lange etappe. In Gonzar voor het eerst een gereserveerde plek. Voor de zekerheid omdat het zoveel drukker is. Daar aangekomen, was het weer zo'n klein gehuchtje met vervallen huizen. Met in het midden de Albergue, naast de kerk.

Zag er leuk uit, maar helaas geen wifi. Gelukkig was het in de bar iets verderop wel, zodat ik Peter toch even kon laten weten dat ik goed aangekomen ben.

Heb het nu wel helemaal gehad met de Camino. Ben blij dat dit de laatste week is en ik donderdag, hopelijk, aankom in Santiago.

Weer even naar de bar gelopen met Wifi en daar toch nog even een verhaaltje geschreven.

Zit nu op 80 km naar Santiago de Compostella!!

1. Mia:
    18 oktober 2015
    allez janneke, nog n klein weekje! Ik zal een kaarsje voor je opsteken!
  2. Peter Braam:
    18 oktober 2015
    Mensen zijn soms zo verschillend. Ik zou juist wel willen weten hoe het er van binnen uitziet. Haha
  3. Leonie:
    Hoi Ja
    , wat goed zeg, nog maar ( nou ja maar. ) 80 km. Mooi om je v
  4. Leonie:
    Hoi Ja
    , wat goed zeg, nog maar ( nou ja maar. ) 80 km. Mooi om je verhalen te lezen. Als je de dorpen en huizen beschrijft zou ik ze juist graag willen zien. Ik vind het heel dapper van je om zo'n eind in je uppie te lopen. Kan me goed voorstellen dat je ook naar het eind uitkijkt.
    Nog veel sterkte voor het laatst stuk. Geniet er nog van!
  5. Ben Engbersen:
    18 oktober 2015
    Kom op Janneke, de laatste loodjes, je gaat het maken, grote klasse, nog even volhouden, het gaat je lukken!
  6. André:
    18 oktober 2015
    De beloning wacht, Janneke. Houd de moed erin. Nog een paar heerlijke eucalyptusbossen onderweg. Good luck!
  7. Erica:
    18 oktober 2015
    Hoi Janneke, wat gaat het hard ineens zeg! Nog (maar..) 80 km...! Dat is minder dan 10% van je hele reis; ge-wel-dig!! Hou je taai; safe journey!!
  8. Greet:
    18 oktober 2015
    Lieve Janneke, ik kan me zo goed voorstellen dat je het wel goed vindt zo, maar wat een ervaring en wat een topprestatie! De laatste loodjes zijn het zwaarst, het is een cliché, maar hou vol! Het gaat je lukken en je kan straks met trots op een geweldige ervaring terugkijken. En je verhalen zijn ook nog es hartstikke leuk!
  9. Annemieke Paalman:
    Hallo Janneke,
    Zal je verhalen missen wanneer je je eindbestemming hebt gehaald en daar twijfel ik niet aan. Gelukkig voor Peter komt het eind in zicht (de arme man). Hij had het er toch wel moeilijk mee maar ziet nu het 'licht weer gloren'. Top!
  10. Anneke:
    20 oktober 2015
    Super Janneke, de laatste kilometers en Compostella in zicht! Houd moed.