Dag 32. Van Arzua naar Pedrouzo/Arca do Pino. 18 km

21 oktober 2015 - Pedrouzo, Spanje

Vannacht heel goed geslapen, was heerlijk rustig met zo weinig mensen. Om 8 uur vertrokken, bij de bar nog even koffie met een croissant.

Vandaag een korte route, omdat Pedrouzo de laatste plaats is voor Santiago de Compostella. Bijna iedereen overnacht hier om dan morgen op tijd in Santiago aan te komen.

Het was om kwart over 8 nog niet licht toen ik weg ging, maar het beloofde een mooie dag te.worden met de zon die achter je rug opkomt. Je loopt namelijk altijd naar het westen. Op zich heel fijn, want je kijkt nooit tegen de zon in.

Het was een prachtige etappe, weer door eucalyptusbossen, heuvels, mooie uitzichten. Nog een stuk opgelopen met een Rotterdams echtpaar, waarschijnlijk gepensioneerd, want ze hadden genoeg tijd om de camino te lopen. Waren een week eerder voor mij uit Saint Jean Pied de Port vertrokken. Zij hadden bij de saaie vervelende stukken wel eens gesmokkeld en een taxi genomen. Ben toch blij dat ik dat nooit gedaan heb, zou me dan toch niet lekker zitten. Net zoals ik steeds mijn rugzak heb meegedragen. In het begin heb ik erg last gehad van de schouders, maar het lijkt of de rugzak steeds lichter wordt haha. Gaat nu heel goed.

In Pedrouzo een Albergue uitgezocht. Weer een grote deze keer, maar het is de laatste. Morgen fijn in een hotel. Heerlijk!!!

Zit op mijn bed, komen de Australiërs weer binnen, hier gereserveerd.

Samen een pelgrimsmenu gegeten, en een spel gedaan over de Camino. Wat je beste, slechtste en vervelendste ervaringen op de Camino waren. Wat de slechtste dagen waren, de slechtste albergues. De beste dagen etc. Wat je teveel had meegenomen of juist te weinig. Het einde is in zicht dus er wordt veel over de terugreis gepraat en wat je dan gaat doen.....

Heel grappig was, dat toen we  zaten te eten, de twee 18-jarige meisjes uit Londen langskwamen die samen met Beth en mij zijn begonnen en in dezelfde eerste Albergue zaten, long ago lijkt het.  Had mij al afgevraagd waar ze zouden zijn, want de laatste keer was in Logrono. Knap hoor van die twee jonge meiden. Zeg ik tegen hun dat ze al zover zijn, maar ik ben dat natuurlijk ook.....net of ik dat van mijzelf niet echt besef.

Morgen nog 21 km, dan is het doel bereikt. Ben benieuwd!!!

Laatste.....Buen Camino!!

1. Ben Engbersen:
    21 oktober 2015
    Dag Janneke, je bent er bijna, geniet van je allerlaatste etappe, Peter zien (op het plein voor de Kathedraal?), het hotel en je schitterende prestatie. Ik ben onder de indruk, grote klasse! Morgen lekker je stempels inwisselen voor het officiële document. De botafumeiro zien zwaaien door de kathedraal en daarna door naar Finisterre voor het dumpen van je schoenen en sokken in zee. Geniet, geniet, geniet!!!!
  2. Riki Elsbeek:
    21 oktober 2015
    Hallo Janneke, je bent goed opgeschoten en hebt het super volgehouden. Petje af. Goede afsluiting morgen!
  3. Ina Jager:
    21 oktober 2015
    Een geweldige prestatie. En dan morgen de laatste etappe. Fantastisch!
    Je kunt trots op jezelf zijn. Geniet maar extra van het laatste stuk.
    Heb erg genoten van al je reisverslagen.
    Een hartelijke groet van Ina Jager.
  4. Leonie:
    22 oktober 2015
    Hoi Janneke, morgen je laatste dag. Heel knap hoor! Ik vond het leuk je verhalen te lezen. Geniet van de laatste dag. Hopelijk met mooi zonnig weer.