Dag 11. Van Granon naar Villafrances Montes de Oca. 30 km

30 september 2015

Goed geslapen, heerlijk rustig. De Française  stond niet op, zij zou om 6 uur vertrekken. Ik ben om half 7 opgestaan. Vroeg of ze zich verslapen had, maar ze had besloten om te stoppen. Teveel last van haar been. Ze ging.met de bus terug en gaat proberen volgend jaar verder te gaan. Het kan je altijd gebeuren.

Ontbijt en om half 8 vertrokken. Omdat het bewolkt was, werd het laat licht. Was vandaag weer veel langs een pad naast de weg lopen, waarbij je door stille verlaten dorpjes kom, met soms 50, soms 30 inwoners. Sommige huizen zien er erg bouwvallig uit. Ik denk dat veel mensen deze dorpjes verlaten. Zie ook alleen maar oude mensen. In Belorado een wat grotere plaats, broodje gegeten en weer verder. Het landschap is eenzaam met kale velden. Geen schaduw te bekennen, wat zal het heet zijn in de zomer. Nog veel langs de weg lopen en via dorpjes. Dit is niet het mooiste gedeelte van de camino vind ik. Wat was het laatste stuk weer lang......de rugzak werd steeds zwaarder. Eindelijk om 15.00 uur op de plaats van bestemming.  Slaap in een 14e eeuws pelgrimshospitaal San Anton Abad. Het is tevens een hotel, maar voor de pelgrims is er een gedeelte met slaapzalen. 5 euro. Een heel bijzonder robuust gebouw. Erg bijzonder.

Een sangria (moet ook) gedronken. Je ziet heel veel dezelfde mensen terug, bv een amerikaan die ook in de eerste Albergue in SJPdP zat.

Om 18.30 uur tot 21.00 uur werd het pelgrimsmenu in het restaurant geserveerd. Maar iedereen stond om 18.30 uur al te popelen..........

Je kunt uit 8 voorgerechten kiezen en 8 hoofdgerechten. Ik had Lasagne vooraf en daarna kabeljauw met tomatensaus en friet, als desert tiramisu.

Vandaag was het eerst bewolkt, 's middags brak de zon door.

Ondertussen niet meer in de regio La Rioja, maar in de regio Castilla y Leon.

Morgen naar een dorpje 14 km voor Burgos, zodat ik de volgende dag niet zoveel kilometers  hoef te maken om in Burgos te komen.

1. Paula:
    30 september 2015
    Hoi Janneke, wat mooi om je zo te volgen. Ik kijk bijna dagelijks wel even. En met het kaartje(kwam vandaag) gaat het nog beter. Je bent al een mooi eind op weg. Ik weet zeker dat je het Fero de Cruz gaat halen. Voelt goed!!! Respect! Geniet!!!Dag
  2. Paula:
    30 september 2015
    Cruz de ferro bedoel ik natuurlijk. ( en de rest van de camino ga je ook volbrengen)
  3. Ben Engbersen:
    30 september 2015
    Dag Janneke, bedankt voor je kaartje, fijn om iets te horen.
    Ik ben meteen op je blog gaan kijken en in één ruk al je verslagen gelezen. Je schrijft erg mooi, gaaf wat je allemaal meemaakt. En het gaat best wel lekker hè, je hebt al meer dan 250 km. afgelegd, helemaal op schema? Ik vind het erg knap wat je doet en dat alles in je uppie, mijn respect, ik ben onder de indruk.
    Hoe gaat het nu met je schouder, heb je er nog veel last van? Denk je ook een beetje aan jezelf, misschien een dag niet lopen?
    Heel veel succes, geniet! Ik blijf je volgen, liefs.
  4. Meta:
    Hallo sis,
    Het is steeds weer leuk om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Het ziet er allemaal erg mooi uit. Wel knap hoor om dat zo in je eentje te doen.
    Heel veel succes en plezier!!!