Dag 13. Rustdag in Burgos

2 oktober 2015 - Burgos, Spanje

Heerlijk een keer een eigen kamer. Niet zo heel goed geslapen vanwege de verkoudheid. Om 09.30 uur opgestaan.

Heb vandaag  dingen gedaan die ik wilde doen, zoals mijn haar bijkleuren, de foto's  van mijn blog van een titel voorzien, veel geappt met Peter over de terugvlucht. Hier moet ik nu gebruik van maken omdat de Wifi hier erg goed is itt de Albergues. De terugvlucht wordt nu  29 oktober vanaf Porto. Is geboekt. Hoop dat het lukt op 25 oktober in Santiago aan te komen.

Om 10 uur de stad ingegaan. Koffie met een tortilla genomen als ontbijt (2 euro).  Wat een gigantische cathedraal. Er liepen natuurlijk veel pelgrims. Kwam de Hongaarse man ook nog weer tegen en tot mijn grote verbazing kwam daar het Franse  stel, waarvan de vrouw bijna de hele Camino al op slippers loopt, het plein op lopen. Hij liep steeds op bootschoenen, maar loopt nu ook op slippers. Knap hoor, op al die stenen. Verbaas mij er steeds weer over dat ik mensen terugzie, waarvan ik het eigenlijk niet meer verwacht. Maar als je eenmaal loopt, wil je het afmaken. Heel gek, maar als ik die mensen verder zie lopen, wil ik dat ook.

Even gekeken waar ik morgen langs moet, zodat ik dan niet hoef lopen te dolen. Dat is in ieder geval langs de noordzij van de cathedraal.  Hoop dat ik dan weer wat fitter ben, nu even in een dipje. Niet fit, nog zo ver te gaan, de meseta pfffffff

Vreemd dat in de steden in Spanje zo weinig drogisterijen zijn (Etos, Kruidvat, gat in de markt). Loop me rot te zoeken, wel op iedere hoek van de straat een Farmacia, dat wel. En winkeltjes met fruit, kaas en wijn, die kun je hier ook nauwelijks vinden.

's Middags weer even naar een terras, wijntje en patatas bravas.

Morgen begint de Meseta. Dat is een Spaanse hoogvlakte van 200 km, wat loopt van Burgos naar Leon. Een schrikbeeld voor sommige pelgrims, maar zoals ik al eerder zei, moet er niet aan denken om dat in de hitte te lopen. Vandaag was het namelijk behoorlijk fris. Even nagekeken, slechts 17 graden. Dus voor hitte hoeven we niet bang te zijn, meer voor de eentonigheid. We shall see.

Hoop morgen wat fitter te zijn!!