Dag 28. Van Triacastela naar Barbadelo. 22,6 km

17 oktober 2015 - Barbadillo, Spanje

Vannacht was het rustig in de slaapzaal. Was ook niet zo groot deze keer en voor overdag en 's avonds een mooie ruimte om te zitten.

Om 7.15 uur opgestaan en 08.00 uur de deur uitgegaan. Voelde gelijk zachter aan, maar bewolkt en ik voelde regen. Ojee, regenjas maar weer aan en  hoes om de rugzak. Beetje donker nog, maar niet zo donker dat je niet kon zien dat links de lange route via Samos is en rechts via San Xil de kortere route. Het was al gelijk behoorlijk klimmen door het bos. Gelukkig viel de regen mee en kon de jas weer uit.

Steeds kom je door kleine boerengehuchtjes. Hier kom je ook alleen op deze manier, lopen en dat maakt het zo bijzonder. Het was hier 100 jaar geleden precies hetzelfde, denk ik.

Na een lange klim kom je dan opeens bij een kraam, waar allerlei eten op uit is gestald.  Allerlei soorten fruit, gekookte eieren, drinken, koffie, koekjes. Echt geweldig. De jongeman zit daar blijkbaar iedere dag. Lekkere banken neergezet. Natuurlijk heb je daar wel een donativo voor over.

Al van verre zie je de stad Sarria al liggen. Hier is een plaats met 8000 inwoners gelijk een grote stad. Er zijn hier ontzettend veel Albergues, omdat hier dus veel mensen beginnen met hun Camino om hun 100 km te halen. Hier kwam ik op een terras Winn uit Nieuw Zeeland tegen, die ik ook al heel vaak ben tegengekomen, zo ook de laatste nacht. Zij was vandaag verdwaald in het donker en had meer kilometers gemaakr dan de bedoeling was. Zij laat haar rugzak steeds vervoeren naar een Albergue, wat ze nu veel te ver vond. Nog 12 kilometer. Heb even een salade mixta en verse jus genomen en bem weer verder gegaan. Was nog een mooie route naar Barbadola. Door bosweggetjes en ondertussen was het ook nog prachtig weer geworden. Het weer kan soms zo veranderen!!

Aan het begin van het dorp was een mooie Albergue met een prachtige tuin, terras en zwembad. Was aan het inchecken en ineens stond Beth achter mij. Was 2 uur eerder vertrokken, verdwaald en nu ook hier aangekomen.

Geïnstalleerd,  gedouchet en daarna op het terras aan de Sangria!!

Het pelgrimsmenu was vandaag heerlijk!!!

1. Sara:
    Lieve mama!
    Wat goed dat je al zo ver bent, nu heb je het moeilijkste er allang opzitten.
    Heel mooi om je verhaal te lezen over de Cruz de Ferro, we zijn ontroerd dat ons kindje daar nu hangt!
    Over jouw vraag om een keer de Camino te lopen met mij..??!! Het verst dat ik gelopen heb was de avondvierdaagse geloof ik haha. Ik heb de conditie van een bejaarde. Ik vind het ook nogal wat, die lange saaie stukken in de regen die jij beschrijft, weet niet of ik dat zou kunnen, maar ja, dan ga je de zon en een koffie wel extra waarderen natuurlijk. Ennuh.. gewoon doorlopen... is makkelijker gezegd dan gedaan. En dan ook nog elke dag een stuk schrijven!
    Hier alles goed, ze schopt behoorlijk, vooral ´s nachts, dus dat betekent veel goeds :S
    Heel veel succes met de laatste loodjes van Paul en Sara. We zijn heel trots!!
  2. Meta:
    Ze?????
  3. José:
    Hoi Janneke,
    Volgens mij heb je nu nog minder dan 200 km te gaan? Aftellen dus iedere dag. Heel veel plezier en succes; voor je het weet zit het er op en zijn we weer samen aan het werk. (Niet aan denken dus, gewoon genieten van het NU) wel heel veel groetjes.
  4. Janneke:
    18 oktober 2015
    Het is zelfs nog maar 80 km naar Santiago José. Moet zeker nog niet aan werk denken haha.
  5. Sara:
    20 oktober 2015
    Ja, Meta "ze"!! Haha, ze hadden het toch niet helemaal goed gezien bij de 3 maanden echo :)