Dag 13. Van Caldas de Reis naar Padron 19 km

1 september 2017 - Padrón, Spanje

Ontzettend slecht oftewel bijna niet geslapen vannacht. De lege bedden van die middag bleek gereserveerd te zijn door een groep, grotendeels mannen. En die kunnen samen niet heel rustig zijn. Tot overmaat van ramp kwam er een deel van de groep om 24.00 binnen en om 01.00 nog een deel. En om 6 uur ging hun wekker weer. Dus opstaan ging ook niet geluidloos. Zij praten gewoon voluit, onbegrijpelijk. Wat een gedoe voordat ze weg waren. Toen ze dan eindelijk waren vertrokken, het was inmiddels half 8, ben ik ook maar opgestaan. De badkamer was nu tenminste vrij.

Als ik dan buiten ben en aan het lopen, voel ik mij vrij snel weer fit. In de stad was geen cafe open om te ontbijten, dat werd 5 km later. Toen ik er aankwam was het nog rustig, maar toen ik weg ging, stond het hele cafe vol.....met weer een groep.

Het was vandaag eigenlijk hetzelfde als gisteren. Lekker weer, mooie paden en weggetjes door bossen en heuvels. En geen lange tocht. Ik kwam, tot mijn verbazing het Braziliaanse echtpaar ook weer tegen. Kwam ze wel vaker tegen, maar ik was in de veronderstelling dat ze de Camino spiritual zouden doen. Dat was ook de bedoeling vertelden ze, maar de er was geen slaapplek meer. De eerste herberg die aan deze Camino ligt, had maar 14 plekken. Komt toch vanwege de drukke periode ivm de vakanties hier. Wat dat betreft kun je beter de Camino lopen in april, mei of september. Heb overigens niet veel last gehad van de drukte, liep ook vaak wel alleen.

Om 13.00 kwam ik al in Padron aan. De herberg/hostel was snel gevonden. Dit is echt de leukste herberg die ik gezien heb, ook van de Camino Frances. Het waren een soort cabines in leuke kleurtjes met eigen lampje en stopcontact in ieder "hokje", gordijntjes ervoor zodat je je lekker terug kunt trekken. Schone lakens en een handdoek werden erbij geleverd, mooie douches, helemaal top! Erg leuk zag het eruit (zie foto). Dan ben je die enorme slaapzaal van gisteren al snel weer vergeten.

Even eten in de stad: tortilla, ensalada mixta en albarigno wijn erbij.

Morgen Santiago de Compostella!! 26 km nog. Kon met moeite nog iets boeken voor morgenavond. Ook niet wat ik graag wilde. Beetje te laat, maar gisteren slechte wifi, dus dacht dat het vandaag nog wel zou lukken. Niet dus. Heb nu een auberge wat  een stukje van het centrum is, maar is niet anders, het lopen ben ik nu toch gewend ;)

Herberg/hostel: Rossol

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita:
    2 september 2017
    Knap hoor Janneke, wel afzien lees ik tussen de regels door. Fijn dat je dan, eenmaal op pad, weer een beetje bij jezelf komt in die mooie omgeving :)