Dag 10. Van Vigo naar Redondela. 16 km

29 augustus 2017 - Redondela, Spanje

Vannacht goed geslapen in het hotel. Werd even wakker van de harde regen. Hopelijk blijft dat niet te lang.  Half 8 ontbijt. Daar waren 2 mannen die vertelden dat het altijd veel regende in Galicië, maar toevallig dit jaar niet. Dit was de eerste regendag volgens hun, waar iedereen om zit te springen met die droogte. Dus laat me maar niet klagen.

Had eerst nog het plan om een dag in Vigo te blijven, maar vond de stad niet zo mooi dat het dit waard was. Het is een stad met veel brede straten en een enorme haven. De grootste vissershaven van Europa schijnt het te zijn. De oude stad had ik gisteravond al bezocht en bovendien regende het ook nog en dat maakt een stad ook niet vrolijker.

Om 8.30 uur had ik met Geertrui afgesproken en we liepen de stad uit. Weer geen pijl of paaltje te bekennen, dus gewoon maar langs de weg lopen, de enige manier. Op een gegeven moment wilde Geertrui zelfs met de bus, die was het helemaal zat. Gelukkig zagen we net op dat moment een gele pijl het binnenland in. Gelijk flink klimmen en het ging ook harder regenen. Hoe hoger je kwam, hoe mistiger het ook werd. Maar ondanks dat, was de weg toch erg mooi.

Om ongeveer 12.00 uur kwamen we in Redondela aan, de eindbestemming van vandaag. Zo vroeg was ik nog nooit aangekomen. Maar het was deze keer maar 16 km. Hier lopen ook gelijk veel meer pelgrims omdat de Camino Central en de Camino Portugues hier samenkomen. Het is hier een stuk drukker tot Santiago, maar er zijn ook meer herbergen. Onze herberg vonden we al snel. Was weer een slaapzaal, maar wij waren (nog) de enigen. Na bed opmaken en douchen gelijk maar even de stad in om te eten.

Hier zijn weer veel pelgrimsmenu's. Dat is een hoofdgerecht, drinken (ook wijn) en een nagerecht of koffie. Was prima en kostte 5,95 euro.

Inmiddels is het weer opgeklaard en schijnt de zon :)

Bij terugkomst waren er nog 2 bijgekomen, dus volgens mij valt het wel mee met de drukte.

Even nog een wijntje op een terras. Hier krijg je zoveel hapjes bij, dat dit voor het avondeten ruim voldoende is. Ik ben nu helemaal into de Albarino wijn, een Spaanse wijn, gemaakt van een speciale kleine druif. Erg lekker!!!

Albergue: A Casa da Herba

1. Annelies:
    30 augustus 2017
    En wat een mooie foto's.