Dag 9. Van Ramallosa naar Vigo. 21 km

28 augustus 2017 - Vigo, Spanje

Goed geslapen vannacht in het kamertje voor mij alleen. Gisteravond met Gertrui afgesproken om de volgende dag samen te lopen. Zij heeft bijna alle camino's gelopen en als ze in Santiago is, gaat zij nog met een vlucht naar Malaga en daar ook nog een Camino lopen.

We zijn om half 8 vertrokken, eerst natuurlijk een ontbijt in een cafe. Het was vandaag prachtig weer, eerst bewolkt maar in de loop van de morgen werd het zonnig. Echt prachtig langs de kust. Ook zie je daar steeds de Cies eilanden liggen. Een eilandengroep wat fantastisch mooi moet zijn, er zijn geen hotels en restaurants en er schijnt het mooiste strand van de wereld te zijn. Op een gegeven moment het binnenland in en een heel stuk langs een rivier gelopen. Na een tijdje kwam Vigo in zicht, maar gelukkig ging de route door parken, dus je merkte niet veel van de stad. Toen we wel in de stad liepen, zijn we het eerste cafe ingegaan voor een "pintje" en wat eten. Ja dat Vlaams van Gertrui in erg grappig :)

In Vigo was het even zoeken naar mijn hotel, maar uiteindelijk toch gevonden. Het is een ienemieni kamertje met een half bad en geen uitzicht (binnenplaats). Maar goed alles is er wel en een kamer voor mij alleen.

Na het opfrissen de stad nog even ingegaan. Bij de kathedraal zijn mooie oude straatjes en een pleintje waar we, Geertrui en ik, lekker gedronken, gekeken en een hapje gegeten hebben. Je ziet dat toch steeds in Spanje, families met of zonder kinderen die elkaar treffen op het terras. Een hele drukte op zo'n pleintje.

Ik wilde voor donker weer terug naar mijn hotel, anders was ik bang dat ik deze niet terug zou kunnen vinden. Gelukkig lukte het.

Slaapplek: Hotel Panton

1. Irene:
    28 augustus 2017
    Hoi Janneke,wat onwijs leuk om te lezen! Zo knap dat je dit doet... respect
    Suc6 en genieten :)
  2. Nicolet:
    29 augustus 2017
    Je maakt heel wat mee Janneke, vindt het leuk om je te volgen. Zet 'm op en veel plezier!!!
    Succes vandaag!!
  3. Willy:
    29 augustus 2017
    Leuk weer die stukjes. Je krijgt er echt een beeld bij.
    Goed hoor, je doet het maar weer. Zet hem nog even op, het laatste stuk.
  4. Anita:
    29 augustus 2017
    Mooie foto van jou Janneke (de rest ook natuurlijk) en wat leuk dat je ons meeneemt op je tocht :)