Dag 7. Van A Guarda naar Mougas. 20 km.

26 augustus 2017 - Mougás, Spanje

Vannacht een keer goed geslapen. Het was er heel erg rustig, mede omdat er heel veel bedden onbezet waren rondom mij. Zo nu en dan werd ik wakker en vroeg ik mij echt af of ik niet alleen in die slaapzaal lag...zo stil. Ik werd jaja.....om 8 uur wakker en toen was ik inderdaad alleen. Had er niets van gemerkt dat de anderen al vertrokken waren. Om half 9 liep ik buiten, was wat bewolkt, maar lekker temperatuurtje. Er was geen koffietent te bekennen, dus zonder koffie en ontbijt dan maar op pad.

Het was een prachtige tocht. Weer echt een Camino da Costa. Steeds, met een paar uitzonderingen van langs de weg lopen, op een pad langs de kust. Het is een ruige rotsachtige kust zonder stranden, erg dun bevolkt. Prachtige vergezichten. Kwam dan ook hier geen enkele gelegenheid tegen waar ik koffie kon krijgen. Pas na 12 km kwam ik in Oia. Eindelijk een cafeetje waar ik koffie en water, want dat was ook op, kon krijgen. Lekker voorbereid he? Oia is een klein plaatsje met een gigantisch klooster, dat dan wel. Ik was van plan hier wat te eten, maar het volgende plaatsje was maar 4 km, dus dan kon ik daar beter gelijk een lunch nemen ipv nog ontbijt. Na een uur kwam ik daar aan. Op een terrasjes lekkere tortilla genomen met sla.

Nu was het nog maar een klein stukje naar Mougas en ik zag al snel de Albergue. Ook deze was best ok. Heb mij er voorlopig maar weer bij neergelegd. Wil alleen niet in die hele grote, maar deze was kleinschalig en je kreeg beddengoed en een handdoek. Hiernaast kun je eten en een drankje drinken onder druivenranken met zicht op de oceaan. Prima.

En wie trof ik daar aan.....het Braziliaanse echtpaar dat daar aan het eten was. Ze zaten in dezelfde Albergue. Toen ik ze, nadat ze uitgegeten waren,  weer tegenkwam, hadden ze een tortilla voor mij meegenomen. Erg aardig van ze, dus vanavond weer tortilla........