Dag 6. Van Vila Praia de Ancora naar A Guarda. 14 km

25 augustus 2017 - A Guarda, Spanje

Vannacht weer niet geweldig geslapen. Dit kwam vanwege de komst van een moeder met een klein kind die samen in een bed sliepen. Nogal laat en dat met een felle zaklantaarn. Beetje vreemd allemaal, ook omdat er ook nog een verwarde vrouw in de kamer sliep die nogal snurkte. Fijn gezelschap dus.

Gisteravond heb ik, samen met de jongen van de receptie, geprobeerd een hostel voor de volgende dag te boeken. Dit lukte echter niet, omdat het weekend er aan zit te komen en veel Portugezen naar de kust komen en alles volgeboekt is. Totaal niet bij nagedacht.

Was op een gegeven moment met de Braziliaanse vrouw, voor zover mogelijk, over de route aan het bespreken.  Ik moet namelijk weer een keuze maken....of via de gewone weg door het binnenland naar Valenca of bij Caminha met de ferry oversteken naar Spanje en dan via de kust. Opeens riep een vrouw vanaf de bank "wat is het probleem?" De eerste Nederlandse....hoe grappig. Ik was voor haar ook de eerste Nederlandse die ze tegenkwam. Lag ook op dezelfde kamer.

De Braziliaanse vrouw loopt met haar man. Zij komen uit Rio de Janeiro en lopen nu al voor de 6e keer hier een Camino. Dit omdat het in Brazilie te gevaarlijk is (!)

Nog een leuk berichtje uit Nederland. Om 7.30 (portugese tijd) kreeg ik al een appje van Sara dat ze die ochtend het rijexamen had gehaald....eerste keer...super hoor!!  Geen gedoe meer om steeds vanuit Den Haag naar Hengelo te komen voor de rijlessen. Gelukkig, duur grapje ook. Top!!!

De volgende dag zijn Maaike uit Amsterdam, het Braziliaanse koppel en ik samen om 8 uur vertrokken. Ik heb toch maar besloten de kustweg te nemen. Om 10 uur waren we in Caminha. En wat bleek, de ferry ging pas om 14.00 uur ipv 11.00 uur vanwege het tij en dat was ook de enige die dag. Balen....moesten 4 uur wachten. Vooral voor Maaike, want die moest na de overtocht nog 15 km lopen omdat ze een hotel had geboekt. Dus wat op terrasjes gehangen tot het 14.00 uur was. De ferry was in 15 minuten aan de overkant en we waren weer in Spanje!!!

Gelijk ging het bergop, dus er weer tegenaan. Na 4 km kwamen we in A Guarda aan. Ik moest er toch weer aan geloven en in een albergue slapen. Maar het valt mee. De slaapzaal is ruimer opgezet en rustiger. En de hospitalero is ontzetend aardig en legt alles uit over de winkels, restaurants, route etc.

Afscheid genomen van Maaike want die ging nog even verder, ze had niet zoveel zin, maar  besloot het dan toch maar te doen. Kon altijd nog een taxi nemen als het echt te laat zou worden. Misschien komen we elkaar nog een keer tegen, je weet nooit!!

Later kwam ik erachter dat het hier ook nog een uur later is. Totaal niet aan gedacht en Maaike ook niet. Dan komt ze nog later aan!! Ik dacht steeds dat ze hier de klok niet hadden bijgesteld....stom!

Deze keer wat eten in de supermarkt gekocht en jaja pakjes wijn. Best handig.

Tot morgen, weer lekker langs de zee....

Albergue: Albergue Municipal Rodriguez Sinde