Dag 17. Van Carrion de los Condes naar Terradillos de los Templarios. 26,3 km

6 oktober 2015 - Burgos, Spanje

Redelijk geslapen, ondanks de grote slaapzaal. Wordt eentonig,maar de eersten begonnen al om half 6 met opstaan en inpakken.

Ik ben om half 7 opgestaan en na een ontbijt klaargemaakt  in de keuken, om 07.45 uur vertrokken. Je merkt wel dat het steeds langer donker is 's ochtends.

Het dorp uit en al snel kwam er een pad, dat kaarsrecht door de boomloze velden gaat en 12 km lang is. En dat met regen en harde wind. Op een gegeven moment stopte de regen gelukkig en kwam de zon erbij. Maar die tegenwind maakte het erg zwaar, leek of je niet vooruit kwam. Ik besloot om in het eerstvolgende dorpje te blijven, was het helemaal zat. Maar toen ik daar aankwam, was het nog maar 12.00 uur en nog geen mens te bekennen. Dus toch maar doorlopen. Zo gaat het altijd, je verlegt steeds je grezen. Langs de weg ging, 6,3 km naar het volgende plaatsje. Dan daar maar blijven. Ook toen ik daar aankwam, was er in de Albergues niets te beleven. Dan toch maar naar de plek waar ik oorspronkelijk  al naar toe wilde. Aan het begin zag ik een Albergue Los Templanios. Zag er ruim en nieuw uit. Weer geluk, laatste bed in een kamer met 4 bedden en eigen toilet en badkamer. Deel ik met 3 jonge mensen, jongen uit Ierland, meisjes uit Litouwen en Australië. Kwam voor de zoveelste keer de Amerikaan Edward en de 3 Koreanen tegen!

Deze Albergue is weer heel anders, geen keuken, maar wel een heel ruim restaurant waar je relaxed kunt zitten.

Het pelgrimsmenu bestond uit, gemengde salade, vis met frites en yoghurtje toe. Geen haute cuisine en niet echt veel, maar oke.......

1. Leonie:
    6 oktober 2015
    Hoi Janneke, knap hoor zo'n tocht in je eentje. Kan me voorstellen dat het af en toe heel zwaar is maar dat je ook trots bent op jezelf als je weer een deel hebt afgelegd. Toi toi toi.