Dag 18. Van Terradillos de Los Templanos naa El Burgo Ranera. 32,1 km

7 oktober 2015 - León, Spanje

Vannacht rustig in de kamer, half 7 opgestaan. Ontbijt in het restaurant (koffie en verpakte cakjes). Om half 8 vertrokken. Samen met een stel van Mallorca....tsja die gaan in hun vakantie de Camino lopen.

Door de velden weer, al zag je daar nog niet veel van. Door het plaatsje Sahagin. Hierna kon je kiezen, de Camino of een alernatieve Camino. Deze was wel mooier qua natuur, maar 4 km langer en erg eenzaam. Heb de gewone maar gelopen, weer veel naast de weg vandaag. Ik was van plan in Bercianos te blijven, maar er zijn van die plaatsjes, daar wil je het liefst zo snel mogelijk weer weg, zo doods, zo saai. En dan heb ik ook totaal geen zin om daar een slaapplek te zoeken. Dan nog maar weer 8 km verder lopen langs de weg. Maar......en daar was ik heel blij om, de wind was gaan liggen en de zon scheen en dan gaat het lopen ook een stuk beter. Ik kwam onderweg een paal tegen.....nog 313 km naar Santiago, het schiet op!!

Om half 3 kwam ik in El Burgos Ranero aan. Weer meer gelopen als dat ik van plan was haha

Ben nu in Albergue La Laguna, weer een bovenbed. Er is een prachtige tuin bij, maar helaas te koud om in te zitten...

Het eten van vandaag weer bijelkaar gescharreld, stokbrood, tonijnsalade, kaas, tomaat en wijn.

De tuin van deze Albergue is prachtig, ook kun je een soort van blokhutten huren, maar verder zijn de accomodaties bij de slaapzalen niet geweldig. Twee kleine wastafeltjes, douche met een heel klein straaltje en 2 toiletten zonder toiletpapier (toch erg gemakkelijk  om dat even aan te vullen, als je wel om de haverklap de vloer aan het dweilen bent). Ook de gastvrijheid en de vriendelijkheid van de eigenaar liet veel te wensen over.

Hasta pronto!!!

1. Jeannet:
    7 oktober 2015
    Ik vind je een topper Janneke, petje af hoor.. Ook erg leuk om je te volgen, je schrijft leuk. Succes bij de volgende kilometers