Dag 20. Van Puente Villarente naar Leon. 12 km

9 oktober 2015 - León, Spanje

Redelijk geslapen, om 06.30 inpakken en om 07.30 uur vertrekken. Was nog behoorlijk donker en vrij koud. Dat ga je nu toch wel merken dat het 's ochtends kouder wordt, volgens mij was het maar 5 of 6 graden.

Vandaag geen lange etappe, om 10 uur kon ik de cathedraal van Leon al zien, maar voordat je in het centrum bent, moet je nog zeker wel een uur lopen. Vooraan in de stad stond een stand speciaal om de pelgrims te informeren over de route en de slaapplekken. Ik gaf aan dat ik niet in een Albergue wilde slapen, maar een hostel. De man gaf me een folder met een B & B. Dat leek me wel iets. Maar eerst verder naar het centrum. Daar gaan zoeken naar de B & B.  Straat gevonden, paar keer op en neer gelopen. Zelfs de plaatselijke  winkeliers wisten niet waar het was. Ineens zag ik de naam staan. Moest een deur in en naar de 2e verdieping.  Vond het er niet echt aantrekkelijk uitzien, met al die smalle gangetjes,  nergens stond ook maar iets aangegeven. Ergens stond een deur open en er kwam iemand aan. Ja was inderdaad B & B, maar complet en volgens haar was alles vol ivm een festival komend weekend, wat een pech weer. Dan maar naar het toeristen informatiepunt.

Daar hadden ze nog 1 adres van een pension, die niet via internet boekingen deed en het blijkbaar via hun deed. Ze belde hierover en ja, nog 1 kamer voor 40 euro voor 1 nacht. Moest me melden in de bar ernaast. Route uitgelegd. Had er niet zoveel vertrouwen in eigenlijk.  Ik meldde me in het restaurant en de  vrouw achter de bar was erg aardig, sprak alleen Spaans. Wel goed voor mij, beetje Spaans oefenen. Stempel gekregen en betaald....gelukkig een plek!!!

Naast het restaurant was een deur en een paar trappen op, weer een deur en uiteindelijk de kamerdeur. Heb 3 sleutels gekregen. En als ik morgen vertrek, kan ik deze gewoon in de kamer achterlaten

De kamer viel me 100% mee, hele schone badkamer voor mij alleen, wat een luxe en zelfs een balkon. Ben blij dat ik hier even een dagje zit....mede omdat mijn verkoudheid nog steeds niet over is, is het wel fijn even een dagje rustig aan doen.

's Middags de stad in. Leon is een prachtige oude stad van 2000 jaar oud, mooie gebouwen, overal pleintjes met terrassen. Bij sommige pleinen waande je je in de middeleeuwen met die onregelmatige bestrating van oude stenen. Mooi!!!

Veel "bekenden" tegengekomen, die ook een dag in Leon blijven.

Het was heerlijk weer nu, een stuk warmer geworden gelukkig.

Wat eten in de supermarkt gekocht en weer naar mijn pension.

Tot morgen!!!

1. Peter Braam:
    9 oktober 2015
    Zo lees ik de verhalen via de app en ook nog via dit blog. Aardig op de hoogte dus. Ik durf nu langzaam weer vooruit te kijken. Nog twee volle weken maar nog maar een weekend. Wat een ontzettende beproeving in dit.
    Alle liefs, ohja en toch maar weer die dikke kus (Haha)
  2. Peter Braam:
    9 oktober 2015
    Heel verhaal en weer niet geplaatst
  3. Peter Braam:
    Haha. ongeduldig. Dus toch
  4. Annemieke Paalman:
    12 oktober 2015
    Leuk Janneke, ik ga plaatsen opschrijven waar jij bent geweest en die leuk, bijzonder of mooi waren. Mogelijk campings te bezoeken per caravan en auto.