Dag 21. Van Leon naar San Marin del Camino. 23,6 km

10 oktober 2015 - León, Spanje

Goed bijgeslapen vannacht. Om 7 uur opgestaan. Om half 8 op pad. Vervelend dat ze niet even een lichtje aan hebben in de gang en het trappenhuis. Nu op de tast de deur zoeken, en bij het trappenhuis voorzichtig lopen .....waar is de trap?? Gevaarlijke situatie, was blij dat ik buiten stond.....

Eerst weer naar het centrum via de cathedraal. Het duurde zeker wel een uur voordat je de stad uit was. In het dorpje Virgin del Paramo was weer een keuzemoment. Twee mogelijkheden. De route die in mijn boekje stond, werd hier als alternatieve route aangegeven. Dan toch maar die van de ooorspronkelijke  route, hoewel dat volgens mij niet de mooiste is, veel langs de weg. Die andere route ging toch meer door natuurgebieden volgens het boekje. Jammer dan, maar ach ik zie al zoveel verschillende landschappen van Spanje. Mijn planning vandaag was Villadangos del Paramo, maar weer doorgelopen naar de volgende plaats San Martin del Camino. Je kunt het thuis wel allemaal mooi op papier zetten met een gemiddelde afstand van ongeveer 20 km, maar in de praktijk merk ik dat ik verder kan, ook omdat je zo vroeg start, heb je er al snel veel kilometers opzitten en stop je niet als het gewoon lekker gaat en je nog wel een stukje door kan gaan. Nu is het morgen iets korter naar Astorga. Kan ik daar nog een beetje rondkijken, want het schijnt wel een aardige stad te zijn.

Onderweg nog een man tegengekomen met een hond in een buggy. Rugzak op en buggy voortduwen. De hond zag er best tevreden uit. Lijkt me nogal een gehobbel over die stenen. Soms zie je ook mensen met een karretje achter zich aan ipv een rugzak.

Vooraan in San Martin zag ik gelijk een Albergue die er wel leuk uitzag. Waarom dan verder zoeken. Bij binnenkomst krijg je gelijk een trosje druiven. En de uitstraling was goed. De eenpersoonskamers waren helaas allemaal gereserveerd, nu dus weer in een stapelbed. Onder gelukkig :)

Het is Albergue Vieira (http://www.alberguevieira.es)

Het weer was goed, zonnig en droog, maar de verwachtingen zijn helaas regen de komende 2 dagen.

Het avondeten was om 19.30 uur. Bestond uit paella, sla, verder werd er dan tussendoor nog plakken ham met pimente en gekookte aardappelen in schil met olie en zout. Als toetje chocoladepudding. Ik zat naast een gepensioneerde man uit Nieuwzeeland. Hij loopt de camino met zijn vrouw en dochter. Dochter gaat daarna verder op wereldreis. Tegenover mij zat een Koreaans meisje, die goed Engels sprak. Zij was al vanaf april aan het reizen door Azie en Europa. Nu de Camino en ook zij daarna verder op wereldreis. Een jaar trok ze er voor uit.

Nog 270 km naar Santiago de Compostella.

1. Willy:
    10 oktober 2015
    Ik kijk iedere dag naar je stukjes uit. Leuk hoor. Zo zie ik nu die hond met een glimlach rond zijn bek in de buggy liggen.
    Je doet het hardstikke goed. Top!
    Groet
    Willy
  2. Janneke:
    10 oktober 2015
    Haha, Willy, zo leek het ook echt. Niemand doet me wat!!!!