Dag 22. Van San Martin del Camino naar Astorga 25 km

11 oktober 2015 - Astorga, Spanje

Vroeg wakker weer. Er is in deze Albergue de regel dat je niet voor 06.30 uur op mag staan. Heel goed!!

Deze keer eens een goed ontbijt. Een buffet met diverse keuzes.

Om 08.00 uur de deur uit. Bah was grauw en grijs weer en al snel begon het te motregenen. Regenkleding weer aan. Maar gelukkig duurde het niet zo lang, maar het bleef de hele dag somber en dreigend. Geen zon vandaag. Eerst weer een tijd langs de weg, maar na 7 km kwam het plaatsje Hospital de Orbige. Hier weer een keuze maken. Langs de weg of door de heuvels. Nu dus een keer de 2e optie, door de heuvels. Het was echt een hele mooie wandeling en zo ontzettend stil.

De paden waren nat en van een soort rode klei of leem. Je kreeg gigantische klonten onder je schoenen. Aan het eind van deze wandeling stond een jongen met allemaal fruit en drinken en lekkere zitplaatsen met kussens. Hippiestijl. Die jongen schijnt er altijd te staan en allemaal vrije gift.

Op een gegeven moment zie je Astorga op een heuvel liggen, maar het duurde toch nog een hele tijd voor je dan ook daadwerkelijk bent. Ik had Albergue San Javier op het oog, deze ligt vlak bij de cathedraal en is gevestigd in een huis uit de 16e eeuw, leek me wel een keer leuk. Het is inderdaad leuk, zit hier beneden en boven mij krakende vloeren. De houtkachel brandt, best sfeervol.

Naast de cathedraal staat het Palacio  Episcopal, waar nu een museum de las Caminos inzit over de geschiedenis van de Sint-Jacobsroute. Helaas gesloten, had me we boeiend geleken. Het gebouw is een bouwwerk van Gaudi (gedeeltelijk, ivm ruzie wilde hij het niet afmaken).

Wat door de stad gelopen. Op de Plaza Mayor was het, zoals altijd zondags in Spanje, gezellig druk op de terrassen. Maar helaas ging het steeds harder regenen en dan lijkt het allemaal  veel minder gezellig. Ben een bar ingevlucht en heb daar een pizza genomen. Daarna weer naar de Albergue. Daar lekker lui voor de houtkachel gehangen. Relaxed!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter Braam:
    Ja, gelezen
  2. Riki Elsbeek:
    11 oktober 2015
    Hallo Janneke, Heb net een aantal van je verhaaltjes gelezen. Lijkt me geweldig om mee te maken. Knap dat je al met dag 21 bezig bent. Bedankt voor je leuke kaartje en goede reis verder!
  3. Mia:
    11 oktober 2015
    mooi om je belevenissen te lezen. wat zal het rustig worden in je. xxx