Dag 25. Van Ponferrada naar Villafranca del Bierzo. 24,7 km

14 oktober 2015 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Slecht geslapen vannacht. Deze keer had het weer een andere reden. Het was zo vreselijk warm!!!! Niet normaal. Kon geen raam open, omdat je dan weer teveel lawaai hebt van het verkeer. Volgens mij was ik de enige die er last van had. Sliep ik eindelijk....ging de wekker van mijn buurman af om 6 uur pfffff.

Ik heb ook het idee dat dit hostel niet zo goed loopt. Er waren maar 9 gasten, terwijl er heel veel bedden zijn. Het ziet er allemaal superclean uit, marmeren vloeren, lichten die aanfloepen, een wasruimte met blower, echt superluxe. Maar ik denk dat de meesten juist daarom hier niet komen. Zat samen met nog een man in een hele grote ruimte te ontbijten en ik hoorde de ober het er ook wel over hebben, van wat ik opving in het Spaans.

Om 08.15 uur vertrokken, de stad door, een buitenwijk, geheten Compostella, door. Een prachtige wijk trouwens met gigantische  huizen en dito tuinen.

Eerst scheen de zon, maar toen ik het het dorp Fuentes Nuevas doorkwam werd het ineens een stuk kouder en steeds mistiger. Dat weertype hadden we nog niet gehad. Maar na ongeveer een uur, kwam de zon er gelukkig weer doorheen. Toen kon de jas weer uit. Het laatste stuk naar Villafrance del Bierzo was een mooie route. Grotendeels door wijngaarden. In Villafrance aangekomen zocht ik naar een bepaalde Albergue, maar kon deze niet vinden. Dan maar een andere aan het eind van het stadje. Bij het inchecken vroeg de man nog, die aan de stempel zag waar ik afgelopen nacht geslapen had, of daar veel gasten waren. Denk dat het wel bekend is onderling, dat  dat ding niet zo goed loopt.

Kwam hier, tot mijn verbazing, Beth ook weer tegen. Terwijl er zovel Albergues zijn in deze plaats.

Na installeren op een keer weer een bovenbed, de stad nog even in. Mooie stad met veel oude kerken en straatjes. Op de markt heb ik bij Beth en nog een paar mensen op een terras gezeten. De Camino lijkt soms een grote familie!!

Een pizza gegeten met wat rode wijntjes natuurlijk. Lekker nog in de zon. Daarna weer naar de Albergue, nog wat op internet.....en de dag is alweer om.

Morgen naar O Cebreiro, lange route, we shall see.

1. Mia:
    14 oktober 2015
    hey Janneke, zijn ze nog niet aan
    het druivenplukken?
  2. Giny&Koos:
    14 oktober 2015
    13-10-2015: Cruz de Ferro, het heeft ook mij ontroerd.

Janneke, succes/ geniet met het vervolg van je tocht.
    Groet, Giny Naber
  3. Ben Engbersen:
    14 oktober 2015
    Hoi Janneke, mooi wat je bij het kruis deed, sterk!
    Je schiet al lekker op, succes! Lieve groet.
  4. Merian:
    Hoi Janneke
    Met veel plezier lees ik elke avond het verslag van je dagtocht.
    Ik vind je een kei dat je het volhoudt.
    Geniet ook van het laatste deel nog!
    lIefs, Merian.

et laatste stuk van je reis.

Groeten van Merian