Dag 7. Van Estella naar Torres del Rio 29,5 km

26 september 2015

Vannacht een keer goed geslapen, het was namelijk heerlijk rustig, al waren er toch heel veel bedden bezet.

Ontbijt van 06.30 tot 07.30 uur. Was een goed ontbijt, je kon alles pakken wat je wilde en lekkere koffie.

Daarna ben ik om 07.30 uur alleen weggegaan. Denk dat Chery er weer op rekende dat we weer samen zouden gaan, maar ik had er geen zin meer in. Ga niet voor niets alleen de Camino lopen. Zij stelde zich vreselijk afhankelijk op. Vond het volgens mij wel gemakkelijk dat zij dan niet op de pijlen hoefde te letten. Zij vroeg mij waar ik naar toe ging en dan ging zij net zover. Verder was ze heel erg religieus, niets mis mee, maar op een hele Amerikaanse manier. Ze vond het vreselijk dat ik niet naar de mis ging iedere avond.  Ben wel een beetje sneeky vertrokken vanochtend, maar het is mijn Camino!!!

Door de straten van Estella over naar de onverharde paden. Kwam langs de vroegere kloosterwijngaard Bodegas Irache, waar 2 kranen zijn, een met water en een met wijn. Na een stijgend en  dalend pad aangekomen in Azqueta en via een waterput uit de 13e eeuw, in Villamayor.

Deze dag  kenmerkt zich door het urenlang lopen op een breed, vrij vlak eenzaam pad, dwars door een heuvelachtig gebied met wijngaarden, bossen en velden. In de zomer zijn het korenvelden, maar nu zijn het de roodbruine kleuren die overheersen, prachtig!!!

Ineens zitten er dan ineens op dat eenzame pad 2 mensen, een vrouw met een accordeon en een man met een megafoon die iedereen die er langskomt aanmoedigt. Lijkt de Vierdaagse wel haha.

Als doel had ik Los Arcos, maar omdat het zo vlak was, en ik nog nergens last van had, ben ik doorgelopen naar Torres del Rio. Het waren toch wel 7 lange kilometers, vooral omdat het toch wel erg warm was en er helemaal geen schaduw. Steeds zag je het plaatsje Sansol liggen, maar het was toch nog een lange weg. In Sanol aangekomen, via een klein paadje van 500 m in Torres del Rio.  Deze plaatsjes liggen vlak naast elkaar. Torro del Rio in via steile weggetjes en een Alberge gevonden in het stadje, zelfs met een heel klein zwembadje (meer om je voeten in af te koelen denk ik). Slapen, diner en ontbijt 20 euro.

Plaatsje is erg klein, geen terrasje te vinden. Maar om 19.00 uur eten, dus daar maar even op gewacht. Heb aan tafel gezeten met 3 Canadese, 1 Amerikaanse, 2 Franse en 1 Belgische vrouw + haar man. Was gezellig. De Canadese vrouwen hadden er 2 maanden voor uitgetrokken om de Camino te lopen......relaxed!!!

Het eten bestond uit: salade, vis met patat en een kant en klaar toetje. Werd niet echt met veel passie geserveerd, 2 meiden die er duidelijk geen zin in hadden.

Om 21.00 uur ging iedereen slapen. Morgen naar Logrono.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anita:
    27 september 2015
    Dag Janneke,
    Ik lees met veel plezier wat je meemaakt iedere dag. Ik vind het nogal wat, knap hoor!!
    Vol spanning wacht ik op het volgende verslag :)
    Zettumop!!
    Groetjes Anita
  2. Carola:
    27 september 2015
    Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Respect dat je dit flikt! Super! Have fun!
    Gr Carola