Dag 6. Van Puenta La Reina naar Estella. 24 km

25 september 2015

Erg slecht geslapen. Tot 01.30 uur en daarna ging het niet meer vanwege de vele snurkers en een jongen die op het bed boven mij lag, begon op een gegeven moment te snikken......op de camino lopen zoveel mensen en velen hebben een reden om deze te lopen, soms om iets te verwerken, soms om een religieuze  redenen of omdat je gewoon van wandelen houdt en de Camino een keer wilt lopen (me). Verder vond ik het een uitdaging om het helemaal alleen te doen.

Om 6 uur begonnen de eersten in het donker te ritselen en om 7 uur gingen de tl lampen aan.....gezellig!!!

Ben mij klaar gaan maken en om 8 uur vertrokken. Over de oude middeleeuwse brug, via weer een ontzettend steil pad kwam ik in Menura aan. Door velden (nu kaal maar in de zomer graan) en wijngaarden naar Cirauqui en verder via weer een steil pad naar Lorca. Dit zijn erg mooie middeleeuwse plaatsjes die schitterend gelegen zijn in het landschap van de Navarra. In Cirauqui kwam ik Chery weer tegen en weer samengelopen. Er waren erg steile stukken bij en het was toch redelijk warm, alhoewel dat natuurlijk niet te vergelijken is met de. temperaturen van juli en augustus. Moet er niet aan denken om in die hitte te lopen, want er is nauwelijks  schaduw.

Om 14.30 uur kwamen we in Estelle aan, was blij dat ik er was, omdat het best zwaar was vandaag. Een albergue gezocht en gevonden (Albergue Parroquil Perefrinos). Ligt midden in een woonwijk. Deze keer bewust niet voor een grote gekozen om vannacht hopelijk wat beter te slapen. Tot nu weinig gasten. Het is een donativo Albergue dwz het hoort bij de kerk en wordt gerund door vrijwlligers. Een ieder mag geven wat hij of zij kan missen. Echt geweldig, met ontbijt en een gevulde koelkast.

Om 16.00 uur de stad ingelopen om een wijntje te gaan drinken, maar er was (nog) niets te beleven. Daarom wat wijn,  brood, kaas en salade gekocht. Om een uur of 6 weer naar de stad en toen was het een stuk gezelliger. Chery ging naar de kerk en ik naar een terras op een plein. Het echte Spaanse leven aanschouwen, de volwassenen op de terrassen en de kinderen..........heel veel kinderen, spelend op het plein.

Terug naar de Alberge en daar kwam ik enige 2 Nederlanders weer tegen die ik ook al in Orisson had ontmoet. Even mee gepraat. Daarna hopelijk slapen...