Dag 4 Van Larrasoana naar Cizor Minor (even verder dan Pamplona) 20,2 km

23 september  2015

Slecht geslapen vannacht. Was klaarwakker, mogelijk van alle indrukken en soms vliegt het me aan dat ik nog een hele weg te gaan heb.

Om 6 uur begon mijn kamergenoot zich alweer klaar te maken. Snap het echt niet, is nog pikdonker. Er was geen ontbijt. Denk dat de eigenaar daar geen zin in heeft. Hij was gisteravond ook zo druk met het avondeten. Je zag wel dat hij dat niet echt gewend was. Bord voor bord werd apart gebracht, duurde daarom nogal lang voordat iedereen het eten had.

Om 8 uur vertrokken, het was grijs weer en het motregende, niet echt uitnodigend. Maar die dagen heb je er nu eenmaal bij. Ben allang blij dat ik dit weer niet in de Pyreneeën  had met die laaghangende bewolking zoals vandaag. Trieste boel.

Veel langs de rivier de Arga gelopen en na 4 km was er een leuk cafeetje  in Zuriain waar je kon ontbijten, koffie met bocadilla queso. Daarna weer verder,  het regende nog steeds en daardoor waren de paden ontzettend glibberig van de klei. Mijn broek en schoenen zaten er helemaal  onder. Dikke klodders onder de schoenen. Om 12.30 uur kwam ik in Pamplona aan. Mooie oude middeleeuwse stad. Raar idee dat er hier jaarlijks stieren worden losgelaten in de straten. Vreselijke happening!!

Haalde overigens die Amerikaanse die om 6 uur vertrokken was, op een gegeven moment in (!!)

De stad Pamplona doorgelopen, had niet zoveel zin om te blijven, want het was nogal druk. Alleen een camino hoed gekocht tegen de zon die hopelijk  snel weer komt.  Buiten de stad nog 2 km lopen naar Cizur Minor. Kwam langs de plaatselijke universiteit en alle studenten die mij passeerden "Buen Camino". Dat ze dit steeds doen verbaasd mij, omdat er iedere dag honderden langskomen, toch grappig. In Cizur Menor een herberg gezocht en daar ben ik nu (Albergue Maribel Roncal). Mooie plek met een leuke tuin, alleen is het te koud om erin te zitten helaas.

Het eten moet je deze keer zelf regelen, er is een keuken bij zelfs. Wat stokbrood, sardientjes, kaas en yoghurt bij het supermarktje.

Morgen naar Puenta la Reina.

1. Peter Braam:
    23 september 2015
    Jammer dat de zon niet schijnt. Hij is hier volop haha. Nog in de voortuin gewerkt en kinderpostzegels gekocht. Waar heb je die nu nog voor nodig. Liefs en dikke kus
  2. José:
    Hoi Janneke,
    Wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen. Ik vind het knap dat je het doet! Veel plezier en succes.
  3. Mia:
    23 september 2015
    Mooi hoor! Blijf lopen! Groet vanuit Sardinie.
  4. Erica:
    23 september 2015
    Ha Janneke, wat schrijf jij toch mooi. Ik wens je een hele mooi reis!
  5. Leonie:
    24 september 2015
    Hoi Janneke, wat geweldig het lopen van de deze tocht. Wij willen ook nog een keer een deel gaan lopen dus ik ga je volgen. Geniet van alles wat op je pad komt. Xx leonie