Dag 5. Van Viano do Castelo naar Vila Praia de Ancora. Ongeveer 19 km

24 augustus 2017 - Vila Praia de Âncora, Portugal

Slecht geslapen, met veel muggen en teveel mensen. Om 7.45 uur vertrokken. Het weer was weer een keer mistig, miezerig met motregen, maar net niet erg genoeg om een jas aan te trekken.  Dat type weer komt hier volgens mij nog wel eens voor Eerst, zoals altijd, in de stad op de route koffie gedronken met een broodje. Onderweg kost het mij trouwens bijna niks. Zo goedkoop allemaal. In dat cafeetje die gelukkig wifi had gelijk de daad bij het woord gevoegd. Op de telefoon een hostel gegoogled in de plaats waar ik naar toe wil vandaag. En via booking.com gereserveerd. Pal aan het strand. Gelukkig dat ik mijn creditkaart bij mij heb.

Verder wat rondgedwaald in de stad voor ik weer op de Camino was, was weer ontzettend slecht aangegeven en dan opeens......zijn ze er weer.....een pijl.Ook in het bos ben ik zo blij dat ik ze weer zie de pijlen of de bordjes!!!

Vandaag niet zo heel veel kilometers gelopen vergeleken met de voorgaande dagen. Ging veel door plaatsjes, tussen muren door en heel veel weggetjes met kinderkopjes, oftewel kasseien. Wel echte oude weggetjes, geeft wel een pelgrimsgevoel :) Het loopt echter niet fijn en voor mijn gevoel ook een stuk langzamer. Maar dat is niet erg nu ik minder kilometers loop. Verder ook weer veel door bossen met nogal wat stenige paadjes omhoog.

Om 13.30 uur was ik al in de plaats van bestemming. Het hostel lag pal aan de kust, dus niet lang hoeven zoeken. Prachtig gelegen aan mooie stranden en het weer was trouwens in de loop van de dag helemaal opgeklaard. Lekker temperatuurtje met zon gelukkig.

Het hostel waar ik nu zit is ok. Alleen.....er is ook altijd wel iets te zeuren.....weer stapelbedden en er zitten geen ramen in de slaapruimte. En daar hou ik niet van. Maar dat maakt de gemeenschappelijke ruimte dan wel weer goed met uitzicht op de oceaan.

Naast mij slaapt een vrouw uit Brazilie. Die loopt met haar man de Camino. Handig natuurlijk wat de taal betreft.

Albergue: van tevoren geboekt hostel D'Avenida

1. Erica:
    24 augustus 2017
    Hoi Janneke, mooi om te lezen weer. Succes morgen; je kunt het! Ik hoop dat je dan goed hebt kunnen slapen. Groetjes!